2015. május 6., szerda

DIY vintage képkeret

Most, hogy beleszerelmesedtem a vízfestékbe, a születésnapi ajándékom is ehhez igazodott. A fiamtól három díszíteni való képkeretet kaptam, mondván, ha már festegetek, legyen mibe raknom a képeimet, ráadásul a keretekkel is dolgozhatok kedvem szerint. El is határoztam nyomban, hogy kipróbálok számomra új anyagot, technikát, így születtek meg ezek a vintage képkeretek, s a beleálmodott rajzok, "festmények" sem maradtak el.

DIY Vintage Picture Frames



Amit felhasználtam hozzá:

  • fa képkeretek
  • dekorfesték (homok és törtfehér színekben)
  • vintage effect medium (régies hatású festett tárgyak készítését elősegítő szer)
  • matt lakk (spray)
  • ecsetek, csiszoló papír
  • a képekhez vízfesték, akvarell ceruza és akvarell papír


Így készült:

1. Kiszedtem a képkeretek hátlapját, és félretettem őket, hogy könnyebben tudjak dolgozni magával a kerettel. Első lépésként homokszínű dekorfestékkel festettem be a kereteket, az oldalukról sem megfeledkezve.






2. Száradás után a festékre vintage effect mediumot kentem. Híg, folyós anyag, nem lehet (de nem is kell) egyenletesen kenni. Amikor megszárad, egy viaszos réteget képez a festék felületén. Ezután még egy festékréteg került rá, ezúttal törtfehér színben. A viaszos alap miatt ez nem lett egyenletes felület, de ez nem baj, hiszen éppen a régies hatás a cél.






3. Jöhetett a visszacsiszolás. Ennek eredménye már egy sima felület. A vintage effect médium megvédi az alsó festékréteget, viszont könnyen visszacsiszolhatóvá teszi a felsőt. A csiszolás mértékétől függ, mennyire lesz kopottas hatású az adott tárgy.




4. Megvédendő a felületet, matt lakkot fújtam rá.




5. Már csak a rajzaimat ("festményeimet") kellett elhelyezni bennük a visszarakott hátlappal együtt, és készen is voltak.







A vízfesték-szerelem jegyében készültek:

Vízfesték és tortapapír
Húsvéti képek
Tavaszi ajándékkísérő kártyák


Próbálkozások:

Virágos mécsestartók
Kövek - virágok
Rózsás ékszeres dobozka
Téli rénszarvasos kép
Ünnepivé varázsolt üvegpalack






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...