2015. április 2., csütörtök

Virágos mécsestartók

Régóta nézegetem a szebbnél szebb decopatch papírokat, elbűvöl a színekkel, mintákkal való "játszadozás" lehetősége. Most végre sikerült szert tennem három szépséges ívre is belőlük, no és persze "becsomagolandót" is találtam három virágformájú fa mécsestartó képében. Nem halogattam, nekiláttam az alkotásnak. Ez lett belőlük.

Flower-shaped Wooden Candle Holder



Amit felhasználtam hozzá:
  • fa mécsestartók
  • decopach papírok
  • akrilfestékek
  • dekupázsragasztó
  • csiszolópapír, olló, vonalzó, ceruza

A munka menete:

1. Amennyire tudtam, megcsiszoltam a mécsestartók felületét csiszolópapírral, majd fehér alapozó akrilfestékkel befestettem őket.





2. Kiválasztottam a papírokhoz illő akrilfestékeket (okker, napsárga és bordó lett a nyerő), s azokkal befestettem a virágok közepét.





3. Jött a kedvenc részem: színek, minták próbálgatása.




 

4. Amikor már eleget próbálgattam, nekiláttam a szabászatnak. Az elsőnél még pontosan körberajzoltam a virág formáját, de rájöttem, hogy a virág nem igazán szabályos, így nehéz pontosan ráilleszteni a kivágott papírt. A többinél ezért már csak nagyjából vágtam körbe, a felesleg utólag úgyis leszedhető. Vonalzó az oldalára kerülő csík kiméréséhez kellett. Itt is kicsi ráhagyással dolgoztam.




5. Már "csak" a ragasztás volt hátra. Ezzel a papírral eddig nem volt tapasztalatom, így közben alakult a dolog. Hamar rájöttem, hogy ennek alá kell ragasztózni, vagyis magát a befedni kívánt tárgyat kell alaposan beragasztózni. Ha már rajta a papír és megszáradt, akkor még át lehet felülről kenni egy réteggel, de az már inkább csak védőréteg rajta. Azt is megtanultam, hogy a felesleget ne csiszolópapírral távolítsam el, mint azt szalvéta technikánál szoktuk, hanem ollóval vágjam, úgy szebb a felülete, nem sérül a papír.




6. Végül elővettem a jolly jokert, vagyis az antikréz akrilfestéket, s a szélén, ahol picit sérült a papír, befestettem. Szokásom szerint nem törekedtem egyenletességre, inkább csak pici aranyos fényt adtam neki. Ezzel készen is lettek a tavaszi mécsestartóim.










Tavaszra készültek ezek is:

Húsvéti képek
Tavaszi ajándékkísérő kártyák
Kövek - virágok
Egyszerűen elkészíthető üde tavaszi koszorú




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...