2015. március 4., szerda

Kövek - virágok

Ez a kép úgy kezdődött, hogy néhány héttel ezelőtt kezembe kerültek a tengerpartról hozott, majd kicsit elfelejtett hófehér köveim. Nézegettem, rakosgattam őket, míg lassan virágformát kezdtek ölteni a rakosgatások. Találtam megfelelő alapot is, kitaláltam a színvilágot, elkezdtem hát dolgozni vele. Menet közben persze alakult, változott kicsit az eredeti elképzelés, de a végeredményt imádom.

Stone Flowers


Amit felhasználtam hozzá:
  • falap (20x36 cm), képakasztó
  • lazúr (dió)
  • akrilfestékek
  • arany színű antikoló paszta
  • kövek, fa pillangók
  • ecsetek, pillanatragasztó a képakasztónak, ékszerragasztó a köveknek, hobbiragasztó a pillangóknak

Így készült:

A) A falap hátuljára felragasztottam a képakasztót, hogy később már ne kelljen a kövekkel együtt forgatni a képet.




B) Jöhetett a festés.   (1.) Lazúrral lekentem a falap tetejét és oldalát. Ettől szép dióbarna színe lett. Amikor megszáradt, elkezdtem festeni. Először esőfelhő és kekizöld akrilfestéket használtam. Fentről lefelé a világosabbtól a sötétebb felé haladva vizes ecsettel körkörös mozdulatokkal "maszatoltam" egymásba mosva a színeket.   (2.) Száradás után rátettem a sablont és stencil ecsettel felvittem a countrykék festéket.   (3.) Fenyőzöld és antikréz festéket használva vékony ecsettel kajla fűszálakat festettem.  (4.) A kép sarkait átkentem arany antikoló pasztával. A legvégén pedig itt-ott még ecsettel felvittem rá lazúrt, amit nyomban vissza is szedtem papírtörlővel (csak a foltosság kedvéért).







C) Az egyes száradási folyamatok között lefestettem a pillangókat és a virágokat.


 



D) Elhelyeztem (kicsi rakosgatás), majd felragasztottam őket.







E) Ezután jöttek az apróbb díszítések. Stencilecsettel virágokat nyomkodtam a kővirágaim közé, antikrézzel elpamacsoltam a szélüket, és vittem rá egy kis lazúrt (rögtön visszaszedve), hogy tompítsa kicsit a színüket, ne nyomják el a kővirágaimat. Majd ecsetvéggel még néhány színes apró virág került a képre (világoskék, púder, mályva és rózsa), végül vékony ecset segítségével kiemeltem itt-ott a stencil mintájának kékjét.








Ezzel már teljes volt az elégedettség és kész volt a kép.




Ezek is a kedvenceim:

Rózsás ékszeres dobozka
Téli rénszarvasos kép
Ünnepivé varázsolt üvegpalack




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...