2015. január 15., csütörtök

Rózsás ékszeres dobozka

A fiamtól egy kedves kis fa dobozkát kaptam karácsonyra, aminek a formájába azonnal beleszerettem. Tűnődtem egy darabig, hogy egyszerű rózsaszín-fekete franciás eleganciát adjak-e neki, vagy pedig szedjem elő a mostanában olyannyira szeretett dekor festékeimet, és vadítsam meg egy kicsit a dolgot. Amikor a rózsás szalvéta a kezem ügyébe került, már nem volt kérdés, hogy az utóbbi megoldást választom.

Íme a dobozka



... és az eredmény


Amit felhasználtam hozzá a fa dobozkán kívül:
  • törtfehér és rózsaszín dekor festék, fekete akrilfesték, ezüst kontúrfesték, ezüst viaszpaszta
  • rózsamintás szalvéta
  • szilikon pecsételő
  • dekupázs ragasztó
  • maszkolószalag
  • ecsetek




A munka menete

1. Először lefestettem a dobozt és a tetejét rózsaszínre, majd amikor a teteje megszáradt, a rajta lévő gombot feketére.




2. Amíg a dobozka száradt, a szalvétából kitépkedtem a mintákat és leválasztottam a legfelső réteget. Amikor már száraz volt a doboz, elhelyeztem rajta a mintát és dekupázs ragasztóval felragasztottam. (Csak felülről ragasztóztam a szalvétát a közepétől kifelé haladva az ecsettel, és bőségesen ragasztós ujjal simogattam ki a ráncokat.)




3. Száradás után törtfehér festékkel átmaszatoltam (szó szerint, csöppet sem törekedve az egyenletességre) a festett felületeket, kicsit belemaszatolva a képekbebe is.




4. Ezután elővettem a fekete akrilfestéket és szivacsecsetet használva ezzel folytattam a maszatolást. Leginkább a dobozka éleire koncentráltam, de jutott a festett és itt-ott a ragasztott részre is belőle. Egyszerre csak nagyon kevés festékkel dolgoztam, a felesleget mindig papírtörlőn itatva le.







5. A szilikon pecsételőt befestékezve a doboz oldalaira fehér, a tetejére fekete mintát nyomtam.





6. A doboz oldalán lévő fehér mintát ezüst kontúrfestékkel itt-ott áthúztam, majd néhány helyre papírtörlő segítségével ezüst viaszpasztát kentem, és ezzel kész is lett a mű.




Ha már így belejöttem, készült mellé egy társ is, falikép formájában.






Festettem, ragasztottam ezeket is:

Téli rénszarvasos kép
Díszek, ajándékok kottapapírból
Dekupázs angyalkák
Ünnepivé varázsolt üvegpalack
Párizsban járt az ősz



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...