2014. december 11., csütörtök

Dekupázs angyalkák

Hobbi boltban járva nagyon sok apró fa figurát láttam, amikből pici fantáziával remek karácsonyi díszek készíthetők. Angyalkából sosem elég, kiválasztottam hát néhány egyszerűbb formájút, és mivel nagyon szeretem a dekupázs technikát, meg találtam pár beleszeretem szalvétát is, úgy döntöttem, az idén színes, virágos angyalkákkal bővítem a készletet.

Decoupage angels



Amit felhasználtam hozzá:
  • fa angyalka figurák
  • színes, virágos szalvéták
  • dekupázs ragasztó
  • akril festékek (fehér alapozó, földbarna és antik réz)
  • lakk
  • olló, ceruza, körömreszelő, ecsetek




A munka menete:

1. Kiválasztottam a szalvétán a mintát, és csak nagyon nagy vonalakban körberajzoltam az angyalkát.





2. Az angyalkák két oldalát lefestettem fehér alapozó festékkel, a szélüket pedig egészen vékony ecset segítségével földbarnával.






3. Amíg száradtak az angyalkák, kivágtam a szalvétából a körberajzolt részt.





4. Leválasztottam a szalvéták legfelső rétegét, majd dekupázsragasztóval és puha ecsettel felragasztottam az angyalkákra. Nagyon óvatosan dolgoztam. A szalvétát az angyalkára illesztettem, felülről átkentem a puha ecsettel ragasztóval, majd bőségesen vettem az ujjamra ragasztót, és kisimogattam a ráncokat. Ügyeltem arra, hogy tényleg legyen bőven ragasztó az ujjamon, és csússzon a felületen, mert különben szakad a szalvéta.







5. Amikor megszáradtak, körömreszelővel leszedtem a fölösleges szalvétát. Határozott, erőteljes mozdulatokkal húztam végig a reszelőt a fa dísz szélén, mindaddig, míg le nem jött a papír. Ahol nem fértem hozzá reszelővel, ott dekupázs ollóval vágtam le a lelógó szalvéta darabot.






6. Hogy egy kicsit régiesebbé tegyem angyalkáimat, még egy kis festék segítségével sötétítettem a szélüket. Sűrű szálú, kemény ecsetet földbarna festékbe mártottam, a festéket alaposan leitattam róla papírtörlőn, és amikor már csak nagyon kicsi festék volt az ecseten, picit körbemaszatoltam a szélét. 






7. Ismét előkerült a vékony ecset. A szélét még egyszer körbefestettem, hogy eltüntessem a reszelés nyomait, ezúttal azonban antikréz színnel. Nem törekedtem egyenletességre, így még patinásabb eredményt értem el. Néhol picit a szalvétára is ráfestettem.






8. Végül lefújtam fényes akril lakkspray-vel. Eredetileg matt lakkot készítettem elő, de az antikréz miatt végül inkább a fényes mellett döntöttem.





Természetesen menet közben előkerültek még különböző virágos szalvéták.







Végül egészen színes kis társaság gyűlt össze. Akasztót is lehet rakni rájuk, de én még nem döntöttem el, hova kerülnek.




Szívvel-lélekkel készültek:

Csipkés karácsonyi szívecskék
Advent első vasárnapja
Ünnepivé varázsolt üvegpalack




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...