2014. november 24., hétfő

Ünnepivé varázsolt üvegpalack

Egy ideje már szemeztem ezzel az egyszerű formájában csodaszép, karcsú, kiürült üveggel, mígnem megszületett az ötlet, hogyan is öltöztethetném ünnepi díszbe. Az eredmény ajándéknak is kiváló, de lehet, hogy a karácsonyi kökénylikőröm (recepteket itt találsz) kerül bele az ünnepi este fényét emelendő.

Decoupaged bottle


Amit felhasználtam hozzá:
  • Üres, alaposan megtisztított üvegpalack
  • akril festékek (antik réz, fekete, fehér alapozó)
  • kontúrfesték (antik réz)
  • viaszpaszta (arany)
  • rizspapírból kivágott motívum (én Mucha képet választottam)
  • dekupázsragasztó, lakkspray
  • ecset, papírtörlő



A munka menete

1. Első művelet a festés volt. Egy műanyag tányérra öntöttem az antik réz festékből. Egy papírtörlőt galacsinná gyűrtem, befestékeztem és ezzel körbenyomkodtam az üveget. Az volt a célom, hogy ne szabályosan fedje, hanem foltos maradjon. Ehhez nincs szükség sok festékre a papírtörlőn sem.




2. Amikor ez megszáradt, feketével megismételtem, annyi különbséggel hogy egy tálka aljára kicsi vizet is öntöttem, s a fekete festékes papírtörlőt abba is belemártottam, hogy híg festék kerüljön a felületre. Egy száraz papírtörlővel rögtön töröltem is vissza, ahol soknak éreztem a feketét.




3. Száradás után jöhetett a viaszpaszta (arany). Ezt is papírtörlővel kentem fel a felületre, vékonyan átdörzsölve vele az üveget mindenhol. Ez egy pici fémes csillogást kölcsönzött az üvegnek, viszont a szabálytalan, kicsit márványos hatású festés tökéletesen látszik alatta. Amikor ez megszáradt (gyorsan szárad), fényes lakkspray-vel lefújtam.




4.  A kivágott rizspapír hátulját vékonyan befestettem fehér alapozó festékkel (mivel sötét felületre kerül), majd amikor megszáradt, ráragasztottam az üvegre, az üveget bekenve ragasztóval. Ezután a ráragasztott képet is átkentem ragasztóval. Ahol egy kicsit "túlment" a ragasztó a képen, ott rögtön töröltem is vissza, hogy ne hagyjon maszatos nyomot. Amikor megszáradt, a képet is átfújtam fényes lakkal.





5. Már csak a kontúrozás maradt hátra. Az antik réz kontúrozóval a rizspapíron is kiemeltem néhány vonalat. Ezzel teljesen "fel is öltözött" az üveg.








Mivel imádom Mucha képeit, természetesen társa is akadt a már meglévő dekorációim között.






Ezek is szeretettel készültek:

Koszorú pillanatok alatt
Párizsban járt az ősz
Kép őszi levelekből





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...