2014. november 3., hétfő

Párizsban járt az ősz

Tudom, november van, ez már inkább a télre, az ünnepekre készülődés ideje. Ám kedvenc hobbi boltomban járva magához vonzotta a tekintetemet egy szalvéta, egyszerűen muszáj volt megvennem. Két nagy szerelem találkozik rajta: az ősz színei és Párizs hangulata. Így aztán készült még egy utolsó amolyan igazi őszi kép.

Fall in Paris

Íme a szalvéta ...

... és a belőle készült kép

Amit felhasználtam hozzá:
  • feszített vászon
  • szalvéta
  • akrilfestékek (gesztenye, vörösbarna, mandarin, bézs, földbarna)
  • metálpaszta (arany és bronz)
  • kontúrfesték (antikréz)
  • dekupázs ragasztó
  • akril lakkspray (matt)
  • öntapadós csipke csík
  • ecsetek, festőkés
  • műanyag tányér a festékekhez, papírtörlő, víz az ecsetek kimosásához



A munka menete:

1. Körbetéptem a szalvétából a mintát és leválasztottam a legfelső réteget, mert csak ezt használjuk ragasztáshoz.




2. Elhelyeztem a vásznon és csak felülről átkentem dekupázs ragasztóval. Középről kifelé húztam az ecsetet, viszonylag bőséges ragasztóval, óvatosan, mert a szalvéta könnyen nyúlik és tépődik. Nekem el is szakadt a szélén, de nem jelentett gondot, mert a festék úgyis elfedi.





3. Amíg száradt, a műanyag tányérra tettem mindegyik festékből. Nem kell sok, mert menet közben pótolható, utána viszont a színek keveredése miatt már nem lehet visszarakni a tégelybe a felesleget. Az sem gond, ha kicsit sűrűbb, így strukturáltabb lesz a felület.




4. Festőkéssel elkezdtem felhordani a festékeket a vászonra. Függőleges irányban haladtam. Nem kell közben törölgetni a festőkést, hiszen kimondottan izgalmas, ahogy keverednek a színek. Az is csak előnyére válik, ha itt-ott kicsit vastagabb a festékréteg. Bátran belemaszatoltam a képbe is, hisz a lényeg az volt, hogy eltűnjenek a szalvéta szélei. Érdemes az egész szabad felületet lefedni, de ha itt-ott elővillan a vászon, az sem gond, hiszen ez nem egy szabályos festmény.
Amikor megszáradt a teteje, a vászon oldalát is befestettem. Ehhez szivacsecsetet használtam, majd utána a festőkéssel még felhordtam egy kevés festéket.









5. Amíg ez száradt, még 1-2 motívumot kitépkedtem a szalvétából, majd dekupázs ragasztóval felragasztottam a képre. Itt is csak felülről ragasztóztam. Amikor ez is megszáradt, matt akril lakkspray-vel lefújtam az egész felületet.





6. Amíg a lakk száradt, levágtam egy darabot az öntapadós csipkecsíkból és stencilecset segítségével beszíneztem akrilfestékkel, majd felragasztottam a képre.





7. Már csak néhány apróbb díszítés maradt hátra. Festőkés segítségével néhány helyre metálpasztát hordtam fel (mindkét színt használtam), majd kontúrfestékkel lazán húztam néhány vonalat illetve kiemeltem pár motívumot.








Már csak a helyét kell megtalálnom.





Szintén őszi, csak levelekből:

Kép őszi levelekből




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...