2014. október 24., péntek

Kép őszi levelekből

Még néhány napja is csodálatos színben pompázott erkélyemen a vadszőlő. A sárgától a lazacszínen keresztül a tűzvörösig minden árnyalat előfordult rajta, szinte lángba borította környezetét. Ahogy halomba gyűjtöttem a lehullott leveleket, nem tudtam megállni, hogy a legszebb színűeket ne tegyem félre. Azután elkezdtem rendezgetni, előkerült az üres feszített vászon is, a levelek színe pedig adta, hogy mely festékek után nyúljak. Így aztán beindult az alkotási folyamat, melynek eredménye egy meleg hangulatú falikép lett.



Amit felhasználtam hozzá
  • feszített festővászon
  • színes vadszőlő levelek
  • akrilfestékek (első körben bézs, púder és gesztenye színeket készítettem elő, de azután előkerült az okker és a padlizsán is)
  • 3D golyó
  • kontúrfesték (antikréz)
  • dekupázs ragasztó
  • akril lakkspray
  • ecset, szivacsecset, spatula
  • műanyag tányér a festékek keveréséhez




A munka menete

Mindegyik festékből (bézs, púder, gesztenye) öntöttem a műanyag tányérra. Nem kell egyszerre sok, hisz amelyik szín jobban fogy, menet közben is pótolható, sőt kiegészíthető újabb színekkel is (mint nálam az okker). Az sem baj, ha kicsit sűrűbb a festék, így jobban fed.



A szivacsecset segítségével a tálkán keverve a színeket tupfolással befestettem a vásznat. Nem kell egyszerre sok festék a szivacsra, az eredménynek pedig nem kell egyenletes színűnek lennie, csak fedje be a vásznat mindenhol, az oldalát is. Az a jó ebben, hogy remekül lehet játszani a színekkel, lehet sötétebbre, világosabbra venni az árnyalatot tetszés szerint. Száraz ecsettel dolgoztam, és lehetőség szerint igyekeztem elkerülni, hogy a széle szabályos körformát hagyjon a vásznon.



Amikor megszáradt (az akrilfesték viszonylag gyorsan szárad, de hajszárítóval rá lehet segíteni erre a folyamatra), elrendeztem rajta a leveleket.



Ezután jött a levelek felragasztása. Dekupázsragasztóval beragasztóztam egyenként a levelek hátulját és a vásznat is, majd szépen rásimogattam őket a vászonra, megpróbálva kisimogatni a gyűrődéseket. Érdemes bőségesen használni a ragasztót, mert a levél nehezebben tapad meg, mint egy szalvéta vagy rizspapír. Mire leszedtem magamról a ragasztót, meg is száradt a kép.



A vászon egész felületét átkentem dekupázs ragasztóval, majd hagytam megszáradni. Ez frissen átkenve fehér, de a ragasztó átlátszóra szárad. A fényességét pedig utólag lehet tompítani matt lakkal.



A 3D golyókat mindenképpen ki akartam próbálni, úgy döntöttem ezek lesznek a bogyók. Mivel a vadszőlő bogyói lilásfeketék, előszedtem a padlizsán színű festéket, öntöttem egy kicsit a tálkára, szórtam rá 3D golyókat, majd spatula segítségével jól összekevertem. Szintén a spatula segítségével kis adagokban elhelyeztem őket itt-ott a vásznon és megpróbáltam maradásra bírni.



Miután megszáradtak és a helyükön maradtak a bogyók, matt akril lakkfesték spray-vel lefújtam az egészet. Ez nagyon gyorsan szárad, így már csak a kontúrozás maradt. Néhány pötty (ez arra is jó volt, hogy ahol elmaszatolódott kicsit a lila festék, ott javítsak az összhatáson), kontúrok a levelek köré, egy-két plusz levél, itt-ott az erezet kiemelése, és már kész is volt.







Ami ihletett





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...