2013. június 4., kedd

10 étel/ital, amit bodzavirágból készíthetsz


A hétvégén Szatmárban jártam, s akár a csodásan rendezett kis falvak utcáin, akár a még csodásabb tájvédelmi körzetek mezőin, ligeteiben sétáltam, mindenütt bodzabokrok pompáztak teljes virágdíszben. Illatuk szó szerint körülölelt. Nos, bodzáért nem kell ilyen messzire menni, mindenütt található, bár arra ügyeljünk, hogy tiszta, forgalomtól és permetezésveszélytől távol eső helyekről szedjük. Jómagam már túl vagyok a szörpkészítésen, de ez a virágözön arra késztetett, hogy utánanézzek, mi mindent lehet még készíteni belőle. Keresgélésem eredményei az alábbi remek ötletek.


 Kezdem természetesen a klasszikussal, a bodzavirág szörppel. 


Én ezt a barátnőm receptje alapján készítettem:

  • 10-12 tenyérnyi bodzavirág (én kicsit többet tettem bele)
  • 2 kg cukor és 6 liter víz felfőzve, kihűtve
  • 1,5 dkg borkősav
  • 1,5 dkg citromsav

Ezekkel együtt ázik a virág a cukros vízben 3-4 napig. Leszűröm és üvegekbe töltöm. Mindegyik tetejére 1-1 késhegynyi benzoesavat teszek.


Bodzaszirup

Bodzavirágos eperlekvár

Rántott bodzavirág

Bodzavirágos palacsinta

Bodzavirág tea

Bodzavirágos fánk

Bodzavirág pezsgő

Mentás bodza sorbet

Szárított bodzavirág







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...