2013. május 1., szerda

Virágcserép vintage stílusban

Volt egy virágcserepem, amibe már ültettem ugyan, és a virágok szépen pompáztak is benne, de a cserepet unalmasnak találtam. Ráadásul egy-két salétromfolt is kiütközött már rajta. Nosza, kicsit keresgéltem, ötleteltem és az eredmény ez a kissé kopott hatású virágos cserép lett.


Amire szükségem volt az elkészítéséhez:
  • agyagcserép
  • viasz (én egy teamécsest használtam)
  • akrilfesték (jelen esetben country rózsa és földbarna)
  • decoupage ragasztó
  • szalvéta
  • stencil
  • matt lakk
  • ecsetek, szivacs, csiszoló papír (körömreszelő)


Az alkotás folyamata:
  • Letisztítottam, portalanítottam a cserepet.
  • A befesteni kívánt területet bekentem viasszal (teamécses), majd hagytam egy kicsit száradni és áttörölgettem papírtörölközővel.
  • Befestettem a világos akrilfestékkel, majd hagytam teljesen megszáradni.
  • Átdörzsöltem csiszolópapírral illetve csiszolópapír felületű körömreszelővel. Ettől néhol felszakadozott a festék, s ez adja a régies hatást. 
  • A szalvétából kitépkedtem a felragasztani kívánt motívumokat. Lehet vágni is, de tépéssel kevésbé szabályos élek keletkeznek, természetesebb a hatás.
  • Felragasztottam a szalvéta virágokat. Ez úgy történt, hogy a helyére illesztettem a virágot, majd nem vizes, viszont bőven ragasztós ecsettel a közepétől kifelé bekentem. Ha valahol ráncos maradt, a szintén bőven ragasztós ujjammal finoman kisimogattam.  Figyelem: a 3 rétegű szalvétának csak a legfelső rétegét használjuk!
  • Amikor megszáradt a szalvéta, lereszeltem a kilógó részeket majd még egyszer átkentem decoupage ragasztóval. Hagytam teljesen megszáradni.
  • Ezután jött a stencil. Ehhez földbarna akrilfestéket használtam. Itt vigyázzunk, hogy a stencil tökéletesen illeszkedjen és a szivacsra csak nagyon kevés festék kerüljön, mert különben a stencil alá folyik a festék és elmázolódik a minta.
  • Legvégül átkentem az egészet matt lakkal.













Örömteli alkotást kívánok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...